▸ PEREMPUAN DAN LELAKI ... ♬
Friday, May 4, 2012
♥ posted at: @11:11 AM




Hello Assalamualaikum !

*melengung lama*

*panggung dagu*

*taip padam taip padam*

Yes ! sebenarnya aku tak tahu dari mana nak mula guys !
aku nak tulis pasal perempuan dengan laki laki. Tapi cari intro tak jumpa jumpa. Malas nak fikir fikir lagi.

Selalunya perbalahan laki laki dengan perempuan ni terjadi sebab masing masing tak memahami. Lelaki cepat baran. Perempuan mudah emosi.

Sini aku nak kabor. Lelaki ni, masa dia tengah baran, masa suhu dia naik lebih dari kepala, korang cakap la apa pun, tak akan masuk. Malah pada sesetengah situasi lebih menambahkan marah lagi ada la. Nak nak kalau menyentuh isu kawan baik dia, atau kaum keluarganya. Dua isu ni sensitif sikit.

Malah sensitif banyakkkk !

Perempuan pulak, kalau berlaku krisis, selalunya perempuan tak sabar sabar nak selesaikan. Mahu penjelasan pada ketika itu juga. Lepas tu bila dah emosi, mula mengungkit dan membangkit perkara perkara yang lain.

This is not the right way girls !

Time is a man best friend.

Bagi dia masa untuk bertenang. Biar dia sejuk dulu. Bila dah sejuk, baru la tanya elok elok.

"Boleh kita bincang?" atau pun apa apa je la dialog yang sesuai. Asalkan elok di pendengaran. Bukan bersifat provokasi dan sebagainya. Bila masing masing dah ada persetujuan bersama untuk berbincang, korang bincang la apa masalah korang. Make it casual. Jangan bincang dalam keadaan yang tegang, dengan intonasi yang tegang.

Paham?



As for man pulak !
Asal perempuan merajuk je, laki laki nak tension.
Asal perempuan merajuk je, laki laki nak tension.

Come on! Berapa lama dah kau kawan dengan kekasih kau? Kau tak faham faham lagi nak buat macam mana kalau dia merajuk? Perempuan tak akan merajuk dengan tak bersebab. Nak senang, korang mintak maaf je. Lepas tu tanya kenapa merajuk.

Tutup kes.

Perempuan ni sifatnya lembut. Letak la perempuan yang kasar macam mana pun, bila kau dah sentuh hati dia, lembik macam agar agar. Sekasar kasar mana pun perempuan tu pada pandangan mata kasar orang, dia tetap perempuan. So treat dia dengan lembut. Nasihat elok elok. Apa yang kau tak suka, kau cakap elok elok. Kadang kadang perempuan ni bukan faham masalah lelaki. Jadi kau kena bantu dia supaya dia faham.

Paham?

Well, lelaki di pasangkan dengan perempuan untuk saling melengkapi. Soul mate engkau tu mesti compatible dengan kau. Serabut jadi rungkai. Kusut jadi tenang. Keruh jadi jernih. Kalau kusut je memanjang, elok kau cari je yang lain.


jadi perempuan seperti khadijah,
menenangkan..

...bukan menambah serabut jiwa






◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011